Hur bor du?



Namn:
 Felix Östling

Ålder: 19 år

Gymnasie: Haganässkolan, OP

Läser nu: Röntgensjuksköterskaprogrammet på Hälsohögskolan i Jönköping

Bor: Studenthus

 

Hur hittade du ditt boende? Jag fick hjälp av en kompis. Företaget jag hyr hos heter Gula villan. Nu har jag ett eget rum men delar jag kök, dusch, toa och tvätt med fyra andra killar.

Fanns det andra alternativ än det boendet du har nu? Gula villan var de enda som svarade. Jag letade mycket efter eget boende, jag hade hellre haft en egen lägenhet men nu bor jag i alla fall med perfekt avstånd till skolan.

Finns det några för- och nackdelar med att bo som du gör? En fördel är att det är delat internet. Annars är det att man måste klara av att dela sitt utrymme med andra. Men det har gått bra.

Hur klarar du dig ekonomiskt? Jag har CSN-bidrag. Annars klarar jag mig på pengar jag har sen tidigare jobb på ett äldreboende.

 Av Amanda Runnerstam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0