Intervju med en student från Karlskrona

Namn: Marcus Olsson

Ålder: 19 år

Bor: I en två i Karlskrona tillsammans med rumskompisen Oscar

Läser: Tekniskt basår, för att sen plugga vidare

Fritid: Innebandy

 

Eftersom Marcus innan bodde i Hörby hos sina föräldrar och han kom in i Karlskrona var han tvungen att flytta till dit. Han är hemma på helgerna.

Vilka alternativ stod det mellan när du valde bostad? Ja det var inte så mycket att välja på, man fick ta det som fanns. Det var dåligt med lägenheter. Till slut hittade vi en lägenhet inne i Karlskorna, det blev en 2a.

 Känner du och din rumskompis varandra sen innan? Vi har gått gymnasiet tillsammans i tre år. Då överlevde vi så vi ser inga problem med att bo tillsammans ett år.Fördelarna är att  man är två stycken och det blir billigare och man slipper vara ensam. Vi går på samma skola och hjälps åt med läxor. Det är också nära till skolan så man slipper gå upp tidigt. Nackdelar är det är inte så stort, så om man vill vara ensam är det svårt.

 Vilka är för och nackdelarna med att bo som du gör?

Hur klarar du dig ekonomisk nu när du studerar? Jag får lite i csn bidrag och sen har jag tagit csn lån och så får jag hjälp av mina föräldrar också om jag skulle behövadet. Så jag ser inga problem i min ekonomi.

Av Mia Lundgren 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0